Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2012

Τραπέζι ψηφιδωτό

 Το ψηφιδωτό είναι έργο τέχνης για τη διακόσμηση δαπέδου, τοίχου ή οροφής φτιαγμένο με κατεργασμένες ψηφίδες.
   Τα πρώτα ψηφιδωτά φιλοτεχνήθηκαν από Αιγύπτιους και Σουμέριους τεχνίτες. Πολύ πρώιμα χρονολογικά είναι και τα ψηφιδωτά δάπεδα στη Μινωική Κρήτη, όπου για ψηφίδες χρησιμοποιούσαν φυσικά χαλίκια. Στην κυρίως Ελλάδα η τέχνη των ψηφιδωτών διαδόθηκε κατά τον 5ο και 4ο π. Χ. αιώνα και ψηφιδωτά βρέθηκαν στην Όλυνθο, στην Ολυμπία, στη Σικυώνα, στην Αθήνα, στην Πέλλα κ.α. Τα παλαιότερα ψηφιδωτά ελληνικά δάπεδα είχαν για ψηφίδες λευκά και μαύρα χαλίκια.Αργότερα χρησιμοποίησαν και πολύχρωμα χαλίκια καθώς και τεχνικά επεξεργασμένες ψηφίδες. Πολύ σημαντικά για τη μεγάλη τους καλλιτεχνική αξία είναι τα ψηφιδωτά της Πέλλας και της Ολύνθου. Από τον 4ο αι. μ.Χ.τα ψηφιδωτά χρησιμοποιήθηκαν κυρίως για τη διακόσμηση των χριστιανικών εκκλησιών όπου βρήκαν και την υψηλότερή τους έκφραση και δημιουργήθηκαν πραγματικά αριστουργήματα.
    Από τεχνική άποψη, το ψηφιδωτό διαφέρει από τη ζωγραφική και το μαρμαροθέτημα, είναι δαπανηρότερο και κοπιαστικότερο στην κατασκευή του.
   Η αγάπη για την τέχνη του ψηφιδωτού μ' έκανε να ασχοληθώ μ' αυτήν. Εγώ όμως δεν διακόσμησα ούτε τοίχους ούτε δάπεδα. Έκανα ένα τραπέζι, το οποίο προοριζόταν αρχικά για το χωριό μαζί με το κάδρο, αλλά τελικά κατέληξε στο μπαλκόνι του σπιτιού  (μόνιμη κατοικία) μας.

Το σχέδιο μου το έδωσε  ο δάσκαλός μου και η μπορντούρα  είναι σχέδιο μιας φίλης

Η βάση είναι από σίδερο και την πήρα από ένα άλλο παλιό ξύλινο τραπέζι  (ανακύκλωση δηλαδή).. 

χρησιμοποίησα κεραμική ψηφίδα.

       Μου πήρε πολύ χρόνο για να τελειώσει αλλά το αποτέλεσμα νομίζω με δικαίωσε.


19 σχόλια:

  1. Υπέροχο... καταπληκτικό... αριστούργημα!!!!!! Δεν ξέρω πόσο χρόνο σου πήρε... σίγουρα όμως άξιζε τον κόπο!!!!! Πολλά φιλιά πολυτάλαντη!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΚΟ ,,,,ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΑΧ ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΑΚΙ ΣΟΥ!!!!!!!!!
    ΠΟΤΕ ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΩ ΕΓΩ;
    ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!!!
    ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΟ ,ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΧΑΝΕΙ ΠΟΛΥ!!!!!!!
    ΦΙΛΑΚΙΑ!!!!!!!!!

    ΒΓΑΛΕ ΤΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ!!!!
    ΤΕΤΑΡΤΗ ΦΟΡΑ ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΝΑ ΣΤΕΙΛΩ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άντε φιλενάδα. κάνε την αρχή και θα γίνει. Πάντως σ΄ευχαριστώ για το θάρρος που μου έδωσες να μπώ και γω στην μπλογκοπαρέα και να μοιραστώ μαζί σας τόσα πολλά πράγματα. Φιλάκια

      Διαγραφή
  4. Γεια σου Γιούλα, τι όμορφο τραπεζάκι σκάρωσες!!! Θέλει πολύ υπομονή κάτι τέτοιο οπότε θα πρέπει πρώτα γι'αυτό να σε επαινέσω!!! Μπράβο σου λοιπόν έκανες εξαιρετική δουλειά!!!!Καλή Κυριακή σου εύχομαι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πραγματικός θησαυρός, υπέροχο, αριστούργημα!!!
    Μπράβο κυρία Γεωργία και πάλι μπράβο!!!
    Πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαγδούλα μου μου έλειψες. Εύχομαι πρώτα απ΄όλα καλή σχολική χρονιά στο γιό σου.Ελπίζω να τα πούμε από κοντά.Φιλάκια.

      Διαγραφή
  6. ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΒΟΡΟ!αλλά θα στολίζει με καμάρι τη βεράντα και θα θαυμάζουν οι καλεσμένοι την υπομονή της δημιουργού!
    ΚΑΛΟ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΜΗΝΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ε αυτό είναι τραπέζι με ψηφιδωτό!!!!Το δικό μου είναι για κλάματα...Το είδες?Α πα πα.Καμία σχέση!!Μπράβο Γιούλα!Χάρηκα κι εγώ πολύ που σε βρήκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λαμπρινή μου καλησπέρα. Χάρηκα πολύ που μ΄ επισκέφτηκες και πρόσεξες το ψηφιδωτό μου. Ομολογώ ότι όταν πέρασα από το σπιτάκι σου δεν είδα το δικό σου τραπέζι. Ξαναπέρασα λοιπόν και το είδα. Είναι εξίσου όμορφο και το λέω αυτό γιατί όταν το έφτιαχνες το δούλευες με μεράκι και το αποτέλεσμα σε ικανοποίησε. Αυτό μετράει.Αν σ΄αρέσει η τέχνη του ψηφιδωτού ίσως πρέπει να κάνεις κάποια μαθήματα θα σε βοηθήσουν πολύ. Φιλάκια θα τα ξαναπούμε

      Διαγραφή
  8. απιθανο ομως......απιθανο κ απιστευτο....τα εργα των ανησυχων ανθρωπων δεν ησυχαζουν ποτε γινονται ολο κ καλυτερα......

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας ευχαριστώ για τα σχόλιά σας. Χαίρομαι όταν τα διαβάζω. Μου αρέσει περισσότερο να τρέχω στα σπιτάκια σας και να τα εξερευνώ. Δεν έχω χρόνο να απαντώ στην κάθε μία χωριστά